Wanneer verzamelen we uw persoonsgegevens?
Op het moment dat u uw persoonsgegevens achterlaat op www.aabnet.nl via een van de formulieren die we voor u ter beschikking hebben gesteld.
Deze formulieren zijn bedoeld om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Daarbij vragen we nooit meer gegevens van u dan nodig om ons doel: u zo goed mogelijk van dienst zijn, te bewerkstelligen.
Ook op het moment dat u telefonisch contact met ons opneemt, bewaren we uw gegevens indien dat noodzakelijk is om aan uw verzoek te kunnen voldoen.
Waarom verzamelen we uw persoonsgegevens?
In algehele zin: om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en u een positieve ervaring met Arnhems Assurantie Bedrijf te bieden. In meer concrete zin:
- Om contact met u op te kunnen nemen, indien u dat wenst en dat als dusdanig hebt aangegeven via het daarvoor bedoelde contactformulier.
- Om u een offerte of verzekering op maat te kunnen bieden, indien u dat wenst en dat als dusdanig hebt aangegeven via het daarvoor bedoelde formulier.
- Om u toegang te bieden tot ons extranet.
Welke gegevens verzamelen we?
Via diverse formulieren op onze website vragen we gegevens van u. De formulieren hebben uiteenlopende doeleinden waardoor de gegevens die we van u vragen per formulier kunnen verschillen. Voor elk formulier geldt dat u alleen gegevens achter hoeft te laten die wij nodig achten om aan uw verzoek te kunnen voldoen.
Hoelang bewaren we uw gegevens?
Gegevens die u via een van onze formulieren achterlaat verwijderen we direct nadat we uw vraag hebben beantwoord of aan uw verzoek hebben voldaan.
Komen we met u tot een overeenkomst voor een van onze diensten, dan bewaren we uw gegevens gedurende de looptijd van deze overeenkomst tot vijf jaar na eventuele beëindiging van deze overeenkomst.
Met wie delen we uw gegevens?
Indien wij het nodigen achten om een externe partij te betrekken om voor u de meest passende dienstverlening te bieden, delen wij alleen de daarvoor noodzakelijke gegevens van u. Deze uitwisseling is altijd in overeenstemming met deze privacyverklaring én de wettelijke bepalingen.
Uw gegevens worden alleen aan verzekeraars en geldverstrekkers verstrekt wanneer het uw uitdrukkelijke wens is om een overeenkomst inzake een financieel product af te sluiten. Dan worden slechts de gegevens aan deze derden verstrekt die strikt noodzakelijk zijn voor het afsluiten van het financiële product.
Uw gegevens inzien, wijzigen of verwijderen?
Volgens de AVG heeft u het recht om uw gegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen. U kunt zich hiervoor wenden tot de volgende contactpersoon:
Klachten?
Heeft u klachten over de verwerking van uw persoonlijke gegevens, dan gaan we graag met u in gesprek. Graag zoeken we samen met u een oplossing. Mocht u hierna alsnog ontevreden zijn, dan heeft u de mogelijkheid en het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) (autoriteitpersoonsgegevens.nl).
Wijzigingen aan dit privacy statement
Arnhems Assurantie Bedrijf behoudt zich het recht voor om wijzigingen in dit privacy statement aan te brengen. Deze versie is opgesteld in mei 2018.
Technische beveiliging persoonsgegevens
De website van Arnhems Assurantie Bedrijf draait op HTTPS (HyperText Transfer Protocol Secure). Bij gebruik van HTTPS wordt de data die wordt verstuurd (bijvoorbeeld via de formulieren) versleuteld. Hierdoor wordt het voor kwaadwillende partijen vrijwel onmogelijk om te weten welke gegevens verstuurd worden.